Wymiany, zwroty i reklamacje
Wymiana produktów
Sklep internetowy Symbiosis.com.pl bezproblemowo wymienia zakupiony towar na inny rozmiar w terminie do 30 dni od daty otrzymania przesyłki.
Możliwość wymiany towaru na inny rozmiar nie jest dostępna w przypadku zamówienia z użyciem płatności Klarna. Jeśli potrzebujesz innego rozmiaru, zwróć artykuł i złóż kolejne zamówienie.
Dla Twojej wygody umożliwiamy dwie metody wymiany:
wymiana w każdym salonie stacjonarnym Symbiosis (pamiętaj, aby nie był to salon typu outlet; lista salonów dostępna tutaj). Na miejscu można dokonać wszelkich formalności – wystarczy zabrać ze sobą dokument potwierdzający zakup (np. paragon lub fakturę VAT, którą otrzymałeś w wiadomości e-mail) oraz towar w stanie niezmienionym (z metkami, nie noszący śladów użytkowania), chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu towarem (np. podczas przymierzania);
- wymiana drogą wysyłkową.
Krótka instrukcja wymiany drogą wysyłkową:
1. Do 30 dni od daty otrzymania zamówienia skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta w celu umówienia odbioru towaru przez kuriera. Pamiętaj że, jeśli należysz do klubu Symbiosis, nie ponosisz żadnych kosztów związanych zarówno z odbiorem towaru, jak i ponowną dostawą. Kurier odbierze zapakowaną przesyłkę i po kilku dniach również całkowicie bezpłatnie dostarczy wymieniony produkt.
Jeśli nie jesteś klubowiczem koszt odesłania wymienianego towaru ponosisz po swojej stronie.
Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 19:00 oraz w soboty od 9:00 do17:00. Numer, pod którym można skontaktować się z obsługą sklepu, to: 12 681 84 91. Kuriera możesz zamówić również mailowo pisząc na adres: sklep@symbiosis.com.pl.
2. Wypełnij dokument wymiany, który otrzymałeś w wiadomości e-mail:
a) w przypadku wymiany na ten sam model, uzupełnij w odpowiednim polu rozmiar, jaki chcesz otrzymać. Upewnij się, że w ofercie sklepu jest dostępny interesujący Cię rozmiar tego samego produktu.
3. Prosimy o staranne zapakowanie przesyłki razem z uzupełnionym dokumentem zwrotu/wymiany i przekazanie jej kurierowi.
4. Po kliku dniach od odbioru towaru, kurier całkowicie bezpłatnie dostarczy inny rozmiar lub model (czas wymiany wynosi 3-14 dni).
Ważne informacje
5. Na wymianę towaru składają się dwie transakcje: odstąpienie od umowy sprzedaży towaru, który chcesz wymienić oraz, w następnej kolejności, zawarcie umowy sprzedaży towaru wybranego przez Ciebie w miejsce towaru wymienianego.
6. W przypadku wyrażenia chęci wymiany towaru na inny rozmiar tego samego modelu, może się tak zdarzyć, że wybrany przez Ciebie rozmiar nie będzie już dostępny w naszym magazynie. Nie będziemy wówczas w stanie zrealizować Twojego żądania. W takiej sytuacji, możliwe będzie dojście do skutku tylko jednej z transakcji składających się na proces wymiany – odstąpienia od umowy. Dostaniesz więc od nas zwrot ceny, którą uiściłeś za zwracany towar, w sposób wskazany przez Ciebie w formularzu zwrotu.
7. Gdy nie określisz w formularzu zwrotu, czy decydujesz się na odstąpienie od umowy sprzedaży czy na wymianę towaru lub nie wskażesz, na jaki rozmiar chcesz wymienić towar, aby uniknąć potencjalnych nieporozumień, zakwalifikujemy Twój zwrot jako samo odstąpienie od umowy sprzedaży i dokonamy zwrotu ceny, którą uiściłeś za zwracany towar, w sposób wskazany przez Ciebie w formularzu zwrotu.
Możesz również odesłać paczkę na swój koszt. W tym celu wyślij ją na poniższy adres (w tym przypadku koszt wysyłki nie zostanie zwrócony):
Adres do wysyłki wymienianych produktów:
Centrum Dystrybucyjne myBox Logistics
Ul. Logistyczna 9
26-060 Chęciny
Z sugerowanym dopiskiem "Symbiosis.com.pl - wymiana"
Zwrot produktów i odstąpienie od umowy
W sklepie Symbiosis.com.pl możesz zrezygnować z kupionego towaru bez podania przyczyny w ciągu 30 dni(*) od daty odebrania przesyłki.
Dla Twojej wygody umożliwiamy dwie metody zwrotu towaru:
• zwrot w każdym ze sklepów stacjonarnych Symbiosis (pamiętaj, aby nie był to salon typu outlet; lista salonów dostępna tutaj). Na miejscu można dokonać wszelkich formalności – wystarczy zabrać ze sobą dokument potwierdzający zakup (np. paragon lub fakturę VAT, którą otrzymałeś w wiadomości e-mail) oraz towar,
• zwrot drogą wysyłkową.
Krótka instrukcja zwrotu drogą wysyłkową:
1. Jeżeli należysz do klubu Symbiosis, do 30 dni od daty otrzymania zamówienia skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta w celu umówienia odbioru towaru przez kuriera. Klubowicze nie ponoszą żadnych kosztów związanych z transportem. Kurier odbierze zapakowaną przesyłkę, a należność za zwrócony towar zostanie oddana przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji. Jeżeli chcesz otrzymać zwrot na rachunek bankowy, prosimy o wskazanie numeru rachunku, na który wykonamy przelew. Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 19:00 oraz w soboty od 9:00 do 17:00. Numer, pod którym można skontaktować się z obsługą sklepu, to: 12 681 84 91. Kuriera możesz zamówić również mailowo pisząc na adres: sklep@symbiosis.com.pl.
2. Przygotuj pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Możesz skorzystać ze wzoru, który otrzymałeś w wiadomości e-mail lub pobrać wzór formularza (pobierz dokument w PDF).
3. Prosimy o staranne zapakowanie przesyłki wraz z dokumentem potwierdzającym zakup i przekazanie jej kurierowi. Jeżeli nie przesłałeś wcześniej oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży, dołącz go do zwracanego towaru.
4. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji. Jeżeli chcesz otrzymać zwrot na rachunek bankowy, prosimy o wskazanie numeru rachunku, na który wykonamy przelew.
5. Zwrotu wpłaty dokonamy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Twojej decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
Możesz również odesłać paczkę na swój koszt. W tym celu wyślij ją na poniższy adres (w tym przypadku koszt wysyłki nie zostanie zwrócony):
Adres do wysyłki zwracanych produktów:
Centrum Dystrybucyjne myBox Logistics
Ul. Logistyczna 9
26-060 Chęciny
Z sugerowanym dopiskiem "Symbiosis.com.pl - zwrot"
W Symbiosis dajemy dodatkowy czas na odstąpienie od umowy i zwrot towaru!
Jeżeli jesteś konsumentem, to zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) możesz odstąpić od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni od dnia wejścia w posiadanie towaru. Pamiętaj, że ponosisz odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
Dodatkowo w Symbiosis.com.pl dajemy wszystkim Klientom możliwość odstąpienia od umowy w terminie do 30 dni od dnia wejścia w posiadanie towaru. Pamiętaj, by zwracane towary były w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, co oznacza że w celu sprawdzenia charakteru, cech i funkcjonalności towaru powinieneś obchodzić się z towarem i sprawdzić go tylko w takim zakresie, w jakim jest to możliwe w sklepie stacjonarnym (np. Klient powinien jedynie przymierzyć Produkt, lecz nie powinien go użytkować). Możliwość odstąpienia od umowy w terminie 30 dni na powyżej wskazanych zasadach nie narusza ani w żaden sposób nie ogranicza praw konsumenta wynikających z ustawy o prawach konsumenta.
Uprawnienia reklamacyjne konsumentów w przypadku produktów kupionych od 1 stycznia 2023
REKLAMACJE PRODUKTÓW KUPIONYCH W SKLEPIE SYMBIOSIS.COM.PL
Na wszystkie produkty zakupione przez Ciebie w sklepie Symbiosis.com.pl przysługują Ci uprawnienia z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność produktu z zawartą umową sprzedaży w zakresie określonym w Ustawie o prawach konsumenta. Odpowiedzialność sprzedawcy dotyczy niezgodności produktu z umową sprzedaży istniejącą w chwili dostarczenia produktu i ujawnioną w ciągu dwóch lat od tej chwili.
Dla Twojej wygody umożliwiamy dwie metody reklamacji:
• składanie reklamacji w każdym ze sklepów stacjonarnych Symbiosis (pamiętaj, aby nie był to salon typu outlet; lista salonów dostępna tutaj). Na miejscu można dokonać wszelkich formalności – wystarczy zabrać ze sobą dokument potwierdzający zakupy ( np. paragon lub fakturę VAT, którą otrzymałeś w wiadomości e-mail) oraz przedmiot reklamacji,
• składanie reklamacji drogą wysyłkową.
KRÓTKA INSTRUKCJA SKŁADANIA REKLAMACJI TOWARU DROGĄ WYSYŁKOWĄ:
1. Przygotuj pisemne zgłoszenie reklamacji. Możesz wypełnić formularz reklamacyjny (pobierz dokument do wydrukowania /format PDF).
2. Wyślij reklamowany produkt razem z formularzem na podany poniżej adres.
Adres do wysyłki reklamowanych produktów:
Sklep internetowy Symbiosis.com.pl
os. Dywizjonu 303 paw.1
31-871 Kraków
Z sugerowanym dopiskiem "Symbiosis.com.pl - reklamacja"
3. Ustosunkujemy się do Twojej reklamacji nie później niż w ciągu 14 dni od dnia jej zgłoszenia.
4. W ramach reklamacji możesz zgłosić następujące żądania: wymiana towaru na nowy oraz naprawa towaru. W zakresie określonym Ustawą o prawach konsumenta przysługiwać Ci może również żądanie obniżenia ceny lub odstąpienie od umowy
PAMIĘTAJ:
Wypełniając formularz reklamacyjny (pobierz dokument PDF), przesyłasz wszystkie niezbędne informacje potrzebne do rozpatrzenia reklamacji (swoje dane, opis zauważonej wady, żądanie przewidziane w ramach rękojmi).
Pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage dostępna jest platforma internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami (tzw. platforma ODR). Platforma ta jest witryną internetową umożliwiającą konsumentom zapoznanie się z ogólnymi informacjami na temat sposobów rozwiązywania sporów powstałych w związku z zawarciem umowy przez Internet innych niż skierowanie sprawy do Sądu (np. poprzez mediację albo arbitraż). Za pośrednictwem platformy możesz także przekazać skargę podmiotowi zajmującemu się alternatywnym rozwiązywaniem sporów i załączyć odpowiednie dokumenty.
Uprawnienia reklamacyjne konsumentów w przypadku produktów kupionych przed 1 stycznia 2023 r.
Reklamacje produktów kupionych w sklepie Symbiosis.com.pl
Na wszystkie produkty zakupione przez Ciebie w sklepie Symbiosis.com.pl przysługują Ci uprawnienia z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy za wady towaru w zakresie określonym w Kodeksie cywilnym (rękojmia za wady towaru) przez okres 2 lat od daty otrzymania towaru.
Dla Twojej wygody umożliwiamy dwie metody reklamacji:
• składanie reklamacji w każdym ze sklepów stacjonarnych Symbiosis (pamiętaj, aby nie był to salon typu outlet; lista salonów dostępna tutaj). Na miejscu można dokonać wszelkich formalności – wystarczy zabrać ze sobą dokument potwierdzający zakupy ( np. paragon lub fakturę VAT, którą otrzymałeś w wiadomości e-mail) oraz przedmiot reklamacji,
• składanie reklamacji drogą wysyłkową.
Krótka instrukcja składania reklamacji towaru drogą wysyłkową:
1. Przygotuj pisemne zgłoszenie reklamacji. Możesz wypełnić formularz reklamacyjny (pobierz dokument do wydrukowania /format PDF).
2. Wyślij reklamowany produkt razem z formularzem na podany poniżej adres.
Adres do wysyłki reklamowanych produktów:
Sklep internetowy Symbiosis.com.pl
os. Dywizjonu 303 paw.1
31-871 Kraków
Z sugerowanym dopiskiem "Symbiosis.com.pl - reklamacja"
3. Ustosunkujemy się do Twojej reklamacji nie później niż w ciągu 14 dni od dnia jej zgłoszenia.
4. W ramach reklamacji możesz zgłosić następujące żądania: wymiana towaru na nowy, naprawa towaru, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy – o ile wada towaru jest istotna.
Pamiętaj:
Wypełniając formularz reklamacyjny (pobierz dokument PDF), przesyłasz wszystkie niezbędne informacje potrzebne do rozpatrzenia reklamacji (swoje dane, opis zauważonej wady, żądanie przewidziane w ramach rękojmi).
Pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage dostępna jest platforma internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami (tzw. platforma ODR). Platforma ta jest witryną internetową umożliwiającą konsumentom zapoznanie się z ogólnymi informacjami na temat sposobów rozwiązywania sporów powstałych w związku z zawarciem umowy przez Internet innych niż skierowanie sprawy do Sądu (np. poprzez mediację albo arbitraż). Za pośrednictwem platformy możesz także przekazać skargę podmiotowi zajmującemu się alternatywnym rozwiązywaniem sporów i załączyć odpowiednie dokumenty.